Radovalo bi nas da dođete na ovaj koncert izuzetno dobre saradnje između našeg Udruženja i Udruženja kompozitora Slovenije.
Ulaz na koncert je slobodan.
SUBOTA, 20.9.2014. u 20:00h
Hol Narodne banke Srbije, NEMANJINA 17
Ansambl Quo Vadis (Ljubljana, Slovenija)
Klara Tomljanovič – gitara, Luka Juhart – harmonika, Uroš Rojko – klarinet
Program:
Uroš Rojko: Trčanje za vetrom za trio
Pande Šahov: Quasi une Chaconne za solo klarinet
Branka Popović: Number 5 za klarinet, gitaru i harmoniku
Draško Adžič: Od starina meh, dve popevke i heterofonija za klarinet i harmoniku
Vinko Globokar: Dialog über die Luft za harmoniku
Nikolaus Bras: Tvombli muzika 2 za klarinet, gitaru i harmoniku
Koncert organizovan u saradnji sa Udruženjem kompozitora Slovenije
TRIO QUO VADIS (LJUBLJANA)
Klara Tomljanovič, gitara, Luka Juhart, harmonika, Uroš Rojko, klarinet
Trio Quo Vadis postoji od 2009. godine, a osnovan je sa ciljem da izvodi i promoviše prvenstveno savremenu muziku.
Klara Tomljanovič studirala je u Frajburgu u klasi prof. Sonje Prunbauer i Bazelu u klasi prof. Oskara Gilje. Živi u Karlsrueu i Ljubljani. Od studentskih dana član je gitarskog kvarteta Alef, renomiranog ansambla za novu muziku, sa kojim je tokom 14 godina nastupala na mnogim značajnim festivalima savremene muzike u Evropi i Aziji: Muzički protokol (Grac), Musica Viva (Minhen), Pan Festival (Seul), Varšavska jesen, Svetski dani muzike… Sarađuje sa ansamblima Slowind, Mozaik, Akademijom koju je osnovao čuveni Ensemble Modern, sa Slovenačkom filharmonijom, Orkestrom Slovenačkog radija, Simfonijskim orkestrom Radio Štutgarta i sa brojnim solistima (Teodoro Anceloti, Isao Nakamura, Petra Hofman, Uroš Rojko …).
Luka Juhart je studirao na Državnoj muzičkoj akademiji u Trosingenu u klasi prof. Huga Nota, a postdiplomske studije je završio 2008. godini na Muzičkoj akademiji u Vircburgu u klasi prof. Stefana Husonga . Od početka karijere sarađuje sa mnogim savremenim kompozitorima a posebno slovenačkim (Uroš Rojko, Vinko Globokar), poručuje nova dela i uspotavlja kreativni dijalog sa njima, da bi do danas, sam ili u različitim ansamblima, premijerno izveo preko 40 kompozicija. Proizvod te saradnje su njegovi solo albumi Dialog/Dialogue i Deconstructing Accordion.
Pohađao je majstorske radionice specijalista za staru muziku a istovremeno je zainteresovan i za slobodnu improvizaciju i nepredvidive situacije i rizik koje ona donosi. Nastupao je na zančajnim evropskim festivalima i sarađivao sa poznatim orkestrima među kojima su Škotski simfonijski orkestar BBC-ja, Simfonijski orkestar Radio Beča, Minhenski kamerni orkestar, Mocarteum orkestar iz Slacburga. Držao je predavanja i majstorske radionice širom Evrope, a od 2012. predaje na Muzičkoj akademiji u Ljubljani.
Uroš Rojko (1954), kompozitor i klarinetista. Studirao je na ljubljanskoj Muzičkoj akademiji klarinet i kompoziciju (klasa Uroša Kreka) i potom se usavršavao u Poljskoj i Nemačkoj (Frajburg i Hamburg). Radio je kao klarinetista u Slovenačkoj filharmoniji, nastavnik teorijskih predmeta, klarineta i kamerne muzike u nižim i srednjim školama, a od 1995. profesor kompozicije na Muzičkoj akademiji u Ljubljani. Bio je gost-profesor na mnogim univerzitetima, rukovodilac kurseva savremene muzike i član žirija brojnih takmičenja. Dobitnik je velikog broja priznanja među kojima i Alban Berg u Beču, Premio Europa u Rimu, Nagrade Gaudeamus u Amsterdamu, kao i najviših slovenačkih priznanja.
Dela su mu izvođena na mnogim renomiranim scenama, festivalima savremene muzike (Darmštat 1984, 1986 i 1988, Milano 1986, Štutgard 1987, Zagreb 1987 i 2001, Donauešingen 1998, Pariz 1987 i 1989, Grac 1987, 1990. i 2003, Beč 1991 i 2001, Moskva 1992, Saarbriken 1994 i 1995), Jamaguči (Japan 1996 i 1997), Berlin 1997, Hong Kong 1988, Stokholm 1994, Bukurešt 1999, Ljubljana 2003.
Komponovao je brojna orkestarska dela (Invenzione pastorale za violinu i orkestar, 8-80 za gudački orkestar i udaraljke, Muzika za orkestar, Koncert za klavir i orkestar, Tongenesis za veliki orkestar, Unutarnji glasovi za flautu i kamerni orkestar, Muzika za žičane instrumente za gitaru i 18 gudača, Mo/tention za veliki orkestar i grupe u prostoru, Evocation za orkestar, Pressure za big band), kamernu, solističku, scensku, elektroakustičku muziku i didaktička dela