Slovenika VII (2021) 153-170
Pregledni rad
UDK: 78.071(=163.6)(497.11)”1991/2020”
78.091.4(497.11)”1991/2020”
Primljeno / Prejeto / Received: 31. 07. 2021.
Prihvaćeno / Sprejeto / Accepted: 20. 10. 2021.
Članak (PDF) | Članek (PDF) | Paper (PDF)
DOI: https://doi.org/10.18485/slovenika.2021.7.1.9
Aleksandar Kodela
Univerzitet u Ljubljani
Filozofski fakultet
Katedra za muzikologiju
Slovenija
akodela1993@gmail.com
Koncertna aktivnost slovenačkih umetnika na festivalu BEMUS od 1991. do 2020. godine
Sažetak: Važan prikaz kulturološkog delovanja na ovim prostorima predstavljaju studije koje se temelje na izučavanju značaja kulturnih manifestacija. Cilj tih studija je da ispitaju određenu vrstu fenomena koja se najčešće javlja kao posledica novonastalih društvenih, političkih i kulturoloških promena u zemlji. U ovom radu želimo da ispitamo i predstavimo status uglednog izvođačkog kadra iz Slovenije na prestižnom i međunarodnom festivalu umetničke muzike BEMUS od raspada Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije do danas. Uvidom u napise kako iz srpske tako i slovenačke dnevne štampe te u dostupne arhive BEMUS-a, kao i analizom intervjua učesnika na festivalu, došli smo do relevantnih saznanja povezanih sa ovom tematikom. U radu smo konstatovali da cenjeni slovenački umetnici spadaju u sam vrh kada govorimo o kvantitetu i kvalitetu nastupa inostranih izvođača na ovom festivalu. Rezultatima istraživanja predstavili smo važan domet spoznaje i sagledavanja šireg konteksta kulturne saradnje koja se odvija između Srbije i Slovenije.
Ključne reči: BEMUS, festival, Beogradske muzičke svečanosti, slovenački umetnici, izvođaštvo
Aleksandar Kodela
Univerza v Ljubljani
Filozofska fakulteta
Oddelek za muzikologijo
Slovenija
akodela1993@gmail.com
KONCERTNA DEJAVNOST SLOVENSKIH UMETNIKOV NA FESTIVALU BEMUS OD 1991 DO 2020
Povzetek: Pomembna predstavitev kulturološkega delovanja na teh prostorih so študije, ki temeljijo na preučevanju pomena kulturnih manifestacij. Namen teh študij je ugotoviti določeno vrsto fenomena, ki se najpogosteje pojavi kot posledica novih družbenih, političnih in kulturoloških sprememb v državi. V prispevku želimo raziskati in predstaviti status uglednega izvajalskega kadra iz Slovenije na prestižnem mednarodnem festivalu umetniške glasbe BEMUS, od razpada Socialistične Federativne Republike Jugoslavije do danes. Z vpogledom v napise, tako iz srbskega, kot iz slovenskega dnevnega tiska, ter iz dostupnih arhivov BEMUS-a, in analizo intervjujev sodelujočih na festivalu, smo prišli do relevantnih spoznanj povezanih s to tematiko. V prispevku smo ugotovili, da cenjeni slovenski umetniki sodijo v sam vrh, ko govorimo o kvantiteti in kvaliteti nastopov tujih izvajalcev na tem festivalu. Skozi rezultate raziskav smo predstavili pomemben doseg spoznanja in videnja širšega konteksta kulturološkega sodelovanja, ki se udejanja med Srbijo in Slovenijo.
Ključne besede: BEMUS, festival, Beogradske muzičke svečanosti, slovenski umetniki, izvajanje
Aleksandar Kodela
University of Ljubljana
Faculty of Philosophy
Department of Musicology
Slovenia
akodela1993@gmail.com
THE CONCERT ACTIVITY OF SLOVENIAN MUSICIANS AT THE BEMUS FESTIVAL, 1991–2020
Absrtact: Studies dealing with the significance of cultural events provide an important overview of cultural activities in this region. The aim of these studies is to examine a particular type of phenomena that usually occur as a consequence of new social, political and cultural changes in the country. In this paper, we seek to examine and present the status of a prominent group of performers from Slovenia at the prestigious international festival of art music BEMUS since the breakup of the Socialist Federal Republic of Yugoslavia until present. Based on an analysis of articles from Serbian and Slovenian daily press, the available archives of BEMUS, and the interviews of festival participants, we have found relevant information about this topic. The paper puts forward the conclusion that esteemed Slovenian artists rank among top international musicians in terms of the quantity and quality of performances at this festival. Through the results of this research, we have presented a wide-ranging knowledge and understanding of the broader context of cultural cooperation between Serbia and Slovenia.
Keywords: BEMUS, festival, Belgrade Music Festival, Slovenian artists, performing arts